Barnehagelærer Preg Risvollan

Preg barnehager Risvollan ligger rolig og trygt til ved Risvollan borettslag i Trondheim, med fine turområder like utenfor dørstokken. Skog og mark er vi heldig å ha lett tilgjengelig, samtidig som at Risvollan-senteret ligger et steinkast unna med sine fasiliteter som blant annet bibliotek. Barnehagen har et stort og unikt uteområde med ulendt terreng, akebakker, trær og ulike lekeapparater i naturskjønne omgivelser. Selv om vi er heldige med omgivelsene våre, så er vi også på tur med buss til ulike spennende destinasjoner rundt omkring i Trondheim og omegn.

Vi søker en engasjert barnehagelærer

Preg Risvollan består av storbarnsavdelingen Kløverenga med 18 barn, og småbarnsavdelingen Maurtua med 12 barn. Totalt har vi 30 barn i barnehagen og 8 ansatte i vår grunnbemanning. Vi har et stabilt personale med lang erfaring, og setter pris på hverandres egenskaper, styrker og ulikheter. Barnehagens visjon er «sammen om å sette verdifulle spor», noe navnet «Preg» også har en sammenheng med. Vi preger hverandre – både store og små – og setter spor som vi tar med oss videre. I Preg Risvollan har vi en utvidet kristen profil og jobber for barnets beste gjennom verdiene våre: Nestekjærlighet, likeverd og mestring. Vi er opptatt av å se hvert enkelt barn og skape ett godt barnehagemiljø for både små og store. På fjorårets foreldreundersøkelse scoret vi 4,8 av totalt 5 mulige, noe vi er veldig stolte av. Nå leter vi etter en engasjert og omsorgsfull lagspiller som ønsker å være med å utvikle barnehagen vår videre sammen med en livlig og raus gjeng. Stillingen er barnehagelærer i fast 100% stilling på vår storbarnsavdelingen.

Er du vår nye barnehagelærer?

Som barnehagelærer hos oss har du ansvar for:

• Å sammen med pedagogisk leder på avdelingen planlegge det pedagogiske innholdet, aktiviteter, prosjekter og lignende i tråd med gjeldende lover, forskrifter og bestemmelser.
  • Skape trygge og inkluderende rammer for barns trivsel og utvikling.
  • Planlegge, gjennomføre og evaluere det pedagogiske innholdet i barnehagen sammen med teamet.
  • Samarbeide med øvrige ansatte for å sikre en helhetlig pedagogisk praksis.
  • Bidra til et trygt, godt, engasjerende og spennende læringsmiljø for barn og ansatte
  • Opprettholde et godt foreldresamarbeid og bidra til å utvikle barnehagens miljø som et pedagogisk og sosialt fellesskap.
  • Pedagogisk dokumentasjonsarbeid med tanke på barnegruppen og enkeltbarn.

I Preg barnehagene får du stor pedagogisk frihet innenfor rammeplanen og barnehagens egne rammer og planer. Du kan få mer ansvar som daglig leders stedfortreder, og andre verv og oppgaver hvis det er noe du synes er motiverende og meningsfullt. Vi tilbyr også kompetanseutvikling og veiledning. Vi er praksisbarnehage for Dronning Mauds minne høgskole, så her vil man også få mulighet til å være i stadig utvikling og tett på fagfeltet med veiledning og oppfølging av studenter. Vi tilbyr også videreutdanning innenfor veiledning- og barnehagefeltet.

I tillegg får du:

• Lønn og pensjon etter tariff PBL
  • Opplæring til stillingen
  • Fleksibilitet og frihet til å planlegge og gjennomføre opplegg sammen med en raus og kreativ kollegagruppe
  • Sosiale samlinger
  • Veiledning for nyutdannede
  • Faglig og personlig utvikling gjennom jevnlige utviklingssamtaler
  • Felles faglig utvikling i personalgruppen
  • Høyt fokus på arbeidsmiljø
  • Tilrettelegging for relevant videreutdanning
  • Fortrinn på barnehageplass for egne barn
  • Betalt lunsjpause
  • Barnehagen holder stengt i romjula og påskeuken, og man er dermed sikret ferie i disse periodene

Vi ønsker at du har følgende:

• Fullført bachelorgrad som barnehagelærer eller førskolelærer
  • Norskkunnskaper tilsvarende nivå B2 skriftlig og B2 muntlig
  • Godkjent politiattest må fremlegges ved ansettelse jmf barnehageloven § 30
  • Den som blir tilsatt, forplikter seg til å arbeide etter barnehagens kristne verdigrunnlag, vedtekter og instrukser, og arbeide aktivt for å fremme barnehagens målsetting og verdier

Hvem ser vi etter?
Vi ønsker oss en barnehagelærer som er engasjert på barnas vegne og en lagspiller for kollegiet. Du har evnen til å samarbeide, være tydelig og setter pris på å arbeide systematisk. Du er opptatt av barnehagen som lærende organisasjon, og ønsker å utvikle deg faglig. I tillegg er du digitalt kompetent og oppdatert, og ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø sosialt.

Kanskje du er vår neste kollega? Vi gleder oss til å høre fra deg!

Ta gjerne kontakt med daglig leder Malin Eriksen dersom du lurer på noe. Søknad, CV og referanser sendes til Malin på:

e-post: meriksen@pregbarnehager.no
Tlf: 478 38 345

Tiltredelsesdato: Etter nærmere avtale
Søknadsfrist: 19. september 2024

Ikke vent med å søke! Vi innkaller til intervju fortløpende.